Ben jij het net als ik grondig beu? Die traditionele politieke partijen die alleen voor zichzelf en voor de rijkere klasse onder ons opkomen. Zeg je dat het tijd is voor een frisse linkse stem in het parlement? En ook in dat Europees Parlement dat meestal als één grote liberale club zaken stemt die ons nadeel berokkenen?
Geef dan een krachtig signaal en stem zondag 25 mei drie keer PVDA+ (lijst 17)! Voor de Federale Kamer, het Vlaams Parlement en het Europees Parlement.
Ik sta op de 3de plaats effectief Europees Parlement voor PVDA+ (Nederlandstalig kiescollege).
Enkele argumenten om voor PVDA+ te stemmen
PARLEMENTAIREN MET EEN ARBEIDERSLOON, WAAR VIND JE DAT NOG?
Bij de PVDA+ vind je geen zakkenvullers. Andere parlementsleden verdienen 7.000 euro bruto per maand, maar Peter Mertens, Tom De Meester, Bart Desmedt en alle andere PVDA-politici zullen als parlementslid evenveel verdienen als een doorsnee arbeider of bediende, en geen euro méér!
EEN NUTTIGE STEM, NU MEER DAN OOIT.
De laatste peiling is duidelijk: de PVDA+ haalt in heel het land 5 zetels. Peter Mertens haalt in Antwerpen de kiesdrempel. Zorg ook in Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen voor een verrassing: jij beslist of PVDA+ op 25 mei in het parlement zit en met hoeveel! Een stem op de PVDA+ is nog nooit zo nuttig geweest.
DE STEM VAN DE WERKVLOER.
Overal is de PVDA+ aanwezig om te luisteren naar wat er leeft op de werkvloer en om sociale acties te ondersteunen. Je hoort het overal, bij verpleegsters, spoorwerkers, kinderverzorgsters, bedienden en shift-arbeiders: we moeten altijd méér presteren met minder volk. De PVDA+ wil opnieuw respect voor lonen, werkomstandigheden, rusttijden, tijdskrediet en brugpensioen.
EEN SUPER SOCIALE STEM.
Een super sociale oppositiestem, die de mensen en het milieu op de eerste plaats zet, in plaats van multimiljonairs en multinationals: dat zou ons land deugd doen. De PVDA+ wil sociale oplossingen voor het klimaatprobleem, en wil de armoede aanpakken, jobs creëren voor jongeren, en de rijkdom eerlijker verdelen.
EEN sociale PITBULL IN HET PARLEMENT.
“Onthutsend”, “een politieke thriller”, “scherp en vol humor”: in het ophefmakende boek “Opgelicht” ontmaskert PVDA-energiespecialist Tom De Meester de wanpraktijken van Electrabel & co. Tom is ook de bedenker van de 6% btw op energie. We kregen de regering zover om de btw op elektriciteit te verlagen van 21 procent naar 6 procent, dankzij 200.000 handtekeningen. Stel je voor wat we nog méér kunnen realiseren, allemaal samen, als we Tom De Meester, Peter Mertens, Raoul Hedebouw, …op 25 mei in het parlement stemmen!
Hou het spoor publiek. Fluit de besparingen terug!
Sedert 2010 werden tientallen loketten gesloten en verdwenen zo’n 2000 jobs. Het nieuwe transportplan belooft minder en tragere treinen. Het ene na het andere ongeval met goederentreinen doet zich voor. Het goederenvervoer per trein verliest steeds meer terrein ten voordele van transport met vrachtwagens. En tussendoor valt men ons stakingsrecht aan.
PVDA+ wil het spoor publiek houden en investeren om dienstverlening te verbeteren en jobs te behouden.
Sedert 2010 werden tientallen loketten gesloten en verdwenen zo’n 2000 jobs. Het nieuwe transportplan belooft minder en tragere treinen. Het ene na het andere ongeval met goederentreinen doet zich voor. Het goederenvervoer per trein verliest steeds meer terrein ten voordele van transport met vrachtwagens. En tussendoor valt men ons stakingsrecht aan.
PVDA+ wil het spoor publiek houden en investeren om dienstverlening te verbeteren en jobs te behouden.
Liberalisering is foute keuze
In februari stemde het Europees Parlement voor de verdere liberalisering van het binnenlands reizigersverkeer. Morgen kunnen Veolia, Arriva en andere private bedrijven de NMBS concurrentie aandoen. Hun doel is echter winst maken voor de aandeelhouders. Dit is een foute keuze!
Publieke dienstverlening moet voorop staan
In Groot-Brittannië, waar de liberalisering totaal is, zijn de ticketprijzen de hoogste van heel Europa. Concurrentie betekent meer onveiligheid, dalende dienstverlening, achteruitgang van de werkomstandigheden voor het personeel. De maximale winst primeert op de publieke dienstverlening. Het spoorvervoer moet opnieuw in handen komen (of blijven) van 100% overheidsbedrijven. Om de groeiende problemen van mobiliteit en ecologie écht aan te pakken, moet men het openbaar vervoer sterk uitbreiden.
Mag ik op uw stem rekenen?
Bedankt,
Tony Fonteyne